ایدههای کسبوکار
یک کسبوکار بسته به وضعیت مالی، محصولات، صنعت و غیره، ممکن است اهداف متفاوتی داشته باشد. با این حال، بهطور کلی میتوان اهداف تجاری را به ۴ بخش تقسیم کرد:
- اهداف اقتصادی: به نیازهای مالی هر شرکت بستگی دارد و ممکن است شامل رشد، سود، بقا و غیره باشد.
- اهداف انسانی: معمولا کارکنان کسبوکار، نیازهای آنها، رشد شخصی، امنیت، رضایت، انگیزه و غیره را هدف قرار میدهد.
- اهداف ارگانیک: شامل هر هدفی است که روی بهبود کسبوکار تمرکز دارد.
نمونههای رایج این هدف، شامل بهبود اعتبارِ برند، تقویت کسبوکار، افزایش سرمایه، نوآوری، رشد و غیره است. - اهداف اجتماعی: شامل هر هدفی است که روی بهبود جامعه تمرکز دارد. اهداف اجتماعی ممکن است شامل سیاست قیمت منصفانه، رضایت مشتری، محصولات باکیفیت، خیریهها، سیاست استخدام منصفانه، حفاظت از محیطزیست و غیره باشد.
اهداف انواع کسب و کار
هدف از راهاندازی کسبوکار چیزی است که باعث میشود شرکت یا سازمان بتواند در بلندمدت به حیات خود ادامه دهد و فعالیتهای خود را پیش ببرد. در واقع «هدف کسبوکار، دلیل وجود آن است.»
در حالی که اکثر مردم استدلال میکنند که سود، هدف اصلی هر کسبوکار است؛ ولی در واقع هدف اصلی چیزی فراتر از سود مالی است که باعث موفقیت کسبوکار در طولانیمدت میشود.
براساس مفهوم سنتی، تجارت تنها برای کسب سود از طریق ارائه کالاها و خدمات به مشتریان انجام میشود.
با این حال، براساس مفهوم مدرن، هدف اساسی هر کسبوکار «رضایت مشتری» است؛ زیرا رضایت مشتری همان هدفی است که بیشترین سود را به همراه خواهد داشت.
در واقع اگر مشتریمداری در کسبوکار جزو اولویتهای شما باشد، کسبوکار شما روزبهروز در مسیر ارتقا پیش خواهد رفت.
هدف هر کسبوکاری ارائه خدمات خوب به مشتریان است و باید با ارائهٔ کالا / خدمات با کیفیت خوب و قیمت مقرونبهصرفه، ارزش افزوده ارائه دهد.
برای بقا و شکوفایی در جنگ اقتصادی جامعهٔ مدرن، کسب و کار مدرن باید با استفاده از منابع به بهترین شکل، دل مشتریان را بهدست آورند.